väldigt låååång skrivet men stå ganska mycket operationen!!

asåå shit! vet inte vart jag ska börja!! hänt massa på två tre dagar bara!
men sen det senaste inlägget har det ju hänt lite saker (A)
.
borjade med att jag o mamma åkte till skukhuset, kom dit o fick byta om till deras "sjukklader" som jag kallar det! sen sa dom till mig att gå på toa så bara tt lyda xd sen fick jag lägga mig i en säng med as varmt o skönt täcke o då va klockan typ 10 dom snackade lite om tabletter o sen fick vi en tidning att bläddra i.. inget intresannt över huvudtagt!! sen kom det andra läkare ( tror jag iaf ??) så fick mamma gå för jag skulle till förberedningsrummet. orkade typ inte bli orolig så bara tänkte på annat.
hon snackade lite med mig men det var mest typs o hon satte massa sladdar på mig o sen fick jag lyssna på musik o sen kom det tpy olika läkare som gick in o ut hela tiden o smilade o nickade.
när man låg där såg man typ genom två små fönster o läkre som håll på så jag tänkte att dom förberädde...  men så frågade en om dom vr klara snart o han den ena svarade - vi håller på att sy ihop.. JAG HÖJDE VOLYMEN PÅ MUSIKEN IAF!! o tänkte typ ehh snart e det jag som ligger där o dom syr i mig.. ehh lite smått nervös!! men kom istället tänka på att jonna o dom hade spanska just då så äkta glad igen!
sen satte dom kanyl på mig o det känndes inte ens ;d ;o äkta förvånad (A) så efter jag luggit i förberednings rummer mer ään en timme så kom jag på att jag faktist var kissnödig ändå.. heeheh dom tvekade på om jag fick gå o kissa men sen fick jag det (A) skulle ju egentligen bara luggit där i 30 min eller nått?? så efter 1.5 timma fick jag lungnande medel o fuck vad det snurrade då! haha asså panik o så kom jg in i operationssalen o där inne kommer jag mest ihåg att två läkare bara - det var en ung tjej som skulle opereras för gallsten. o blablabla. min tanke * aamen shit det har jag inte hört innan....* hahaha orka inte!! men det var en läkare med som inte var jätte gammal som sa att hon oxå hade opererats för det när hon var 25 år o hon var verkligen jätte trevligt!!
sen fick jag syrgas o minns inget mer där inne!  som tur är!!) haha, jo kommer ihåg att ja glåg o kollade på klockan o då var den kvart i 12 (A)
.
sen e ögonen jätte tröga o jag ser massa jävla sladdar i taket typ o ba whhhhat var e jag??
sen stängs dom igen o så bir det nårra gånger! sen kommer jag ihåg att jag typ pratade med nån på uppvakningen o ba
- var e jag??
hon ba- på uppvakningen.
jag- ehh vad gör jag här..?!?!?!?!?
hon- du är på sjukhuset..
jag- öhh vad gör jag här?!?!
hon- du har opererats.
jag- för vad !?!?! ;O
hon - gallsten...
så sommnar jag igen xd
sen nästa gång typ säger jag att jag mår så jävla illa o har cp ont i magen o bla bla så för jag morfin o det hjälpte inte o klagade o sa att jag vill hem(A) o en fick jag mer mofin o somnade. nästa gång så frågade jag var mamma var o dom b honringde precis hon e på parkeringne.
jag - men var e min väska!?
hon- den har dom på avdelningen.
jag. men jag vill ha mitt gosedjur..
hon- vaa vad sa du??
jag- jag vill ha mitt gosedjur ju!
o massa. dom måste ju trott jag va goooiboet! det är som jag kommer ihåg iaf ;) o sen var mamma där o sen kom pappa o jonna o jag vaa ju tvungen att visa jonna kanylen (A) hon typ svimmade () snyll jag e!! :) sen fick jag äntligen komma upp  till rummet o då va klockn 7.. ;o vart tog tiden vägen ;o
sen kom det nån tant jag skulle dela rum med.. hon var tyst till mn skulle sova.. jag skojjar inte vafan hon ringde på den jävla kockan heeela tiden o ba:jag vill ha vatten jag e så torr i munnen personalen- men du e fastande till du har gjort röntgen. sen lite senare jag vill ha nått o dricka, hela tiden" o att hon mådde illa o hon hade fått spruta för det men det hälpte inte o att hon kunde få en til men nej det vill hon inte utan hon ville ligga där o klaga.. o hålla mig vaken totalt. DAMP! sen på dagen då jävla var hon tyst igen.. bara at hon ville ha ett glas vatten o blabla.. men jag fick ju iaf åka hem sen så! mamma kom o hämtade mig vid halv 3 så äkta glad :)) o hon hade varit där på morgonen med o hört hur jobbig tanten var.. såå (Y) -.-
så nu har ja varit hemma massa o bara tat det lugnt :))
o min mageeeeeee ser för jävla lajje ut! gillar den inte alls! o ont ska den göra o går as fult! xd hahha men det blir ju bättre så :) kan ju sitta mycket nu (A) o gå lite fram o tillbaka :) o äta (A) hahah så braa.
.
hahah jävla vad långt det bleev!! men
1: jag har tråkigt o råkar då gå in på lite dittaljer!
2: finns inget att göra?!
3: asså det vet jag inte?!
4:inte varje dag man opererar bort gallblåsan? ( just det!!, har fått med mig hem stenarna från gallblåsan med! dom flesta iaf! as äkligt är deee!! )
5: bara för att femman ska vara med..?
6: slipper skolan, as gött men saknar det faktist lite!! (A) inte alltid man säger det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0